Dag 23 _ 16-5-2021 Puaerto de Santa Maria

Het leven van een kampeerder gaat niet altijd over rozen. Het lijkt een gebaand pad, de aankomst , het vertrek. Maar ben je een jonge caravanrijder en nog wat onervaren, dan lijkt alles makkelijk maar het kan snel mis gaan. Zo ook vanmorgen. Een jong duits stel ging weg hier; ik heb ze nog gute reise gewenst, de caravan werd aangekoppeld en toen moesten ze het straatje uit. Het straatje en de draai die je moet maken zijn niet al te groot maar kan wel. Dat hadden we eerder gezien en dat moeten wij ook als we weggaan. De jongeman deed erg zijn best, vooruit, nee, te krap genomen de bocht, stukje achteruit, weer opnieuw, tot drie keer toe. De vierde keer dacht hij dat het goed ging maar Freddy en ik hoorden al snel een gekraak en we hadden de handen over onze oren. De splinternieuwe caravan kraste met veel geweld langs een flinke heg, met dikke takken. De jonge man reed door en door en door! Waarschijnlijk hoor je het niet in de auto maar dat moet een deuk en flinke krassen hebben opgeleverd. Heel zuur zoiets. Er achter aan rennen was geen optie, het ging te snel!

Een half uur later, onze Engelse buurman ging weg. Engelse buurvrouw zagen we nu voor het eerst, echt waar! Ze is de camper niet uit geweest sinds wij hier zijn. Hij manoeuvreerde zijn grote camper keurig achteruit, een stukje op een andere plek, anders kon hij de bocht niet halen. Op elke plek staan ijzeren staanders met dwarspalen voor de netten tegen de zon. De camper kon er precies onderdoor maar als er een enorme schroef uitsteekt aan de onderkant en je ziet dat niet , dan heb je opeens een probleem! Freddy zwaaide al naar de Engelsman, stop, stop en zijn vrouw deed hetzelfde. Hij stopte maar het kwaad was al geschied; de camper zat vast, de schroef zat vast in het dak! Hoe lossen we dat op! Met de gereedschapskoffer van Freddy. Uit de auto gehaald, hamers gepakt, trap erbij en de stellage voor de netten uit elkaar getikt. De dwarslat met de schroef uit het dak, dat wordt lekkage, en toen de camper een stukje verder gereden. Goed gereedschap, een must op vakantie. We hebben ze een  Good journey gewenst en hopen we, zonder regen!

Zo begon onze dag vandaag. Ja, het is altijd weer afwachten ’s morgens.

We wilden naar het strand maar gisteravond zag ik in ons boekje een stukje over een  stadje, zo’n 11 km vanaf hier. Puerto de Santa Maria. Stadjes, ik ben er dol op. Even koffie drinken daar , boodschappen doen enz. Het is een heel leuk stadje. Er staat een stieren arena, helemaal gerestaureerd uit 1880, hopelijk geen gevechten meer daar.

Op een plein stond de kerk en op de torens en uitsteeksels daarvan zaten 10 ooievaars, er waren nesten gebouwd en het was een geklepper van jewelste. En dan ben je daar met een vogelaar; tja, het duurde dus even voor dat we verder gingen! We hebben er gewandeld, natuurlijk café con leche gedronken, en onze boodschappen kunnen halen bij de Mercadona en toen naar het strand. Het is heerlijk, maar 50 meter lopen vanaf onze staplek en zo mooi en rustig; het was vandaag 28 graden, jawel!

Freddy heeft gevliegerd; zijn vlieger matras is 3m50 en ik heb gelezen. De zee was aangenaam van temperatuur en een rust op het strand.  Het is een luxe om dit in het laagseizoen te kunnen doen. Het was genieten! De kleur van de zee is nu azuurblauw en de zee is veel rustiger dan de eerste dagen toen wij hier waren.

Veel meer kun je je niet wensen. De zon, de zee en goed gezelschap.

Morgen gaan we naar Cadiz, zo’n 50 km vanaf de camping. Het is de oudste stad van Spanje. We gaan op tijd weg, dus misschien een wekker zetten! We slapen wel heel goed hier. Nu eten, de katten miauwen om de caravan heen; we eten vis! Het is al 8 uur maar nog steeds de zon en de vogels die fluiten en de katten die miauwen!

Beste vogelvrinden, vanmorgen weer vroeg uit de veren om de vogeltjes te spotten. De Hop gezien, een prachtige vogel maar hij had geen zin om te wachten tot ik het foto toestel klaar had en vloog weer weg. De vogel van vandaag kennen jullie vast wel, dus wie het eerst het antwoord inzend krijgt weer een punt.

De vogel van gisteren is helaas niet geraden, het is de grote zilverreiger. Stand Beate 9 en Tom 1