Dag 45 _ 7-6-2016 Santillana del Mar


Vanmorgen was Freddy al vroeg uit de veren, om vogels te spotten. Het heeft wel resultaat gehad want hij heeft toch wel drie nieuwe exemplaren kunnen fotograferen. Hij was wel verdwaald, ja, denk ik dan , hoe is het mogelijk, een goed oriëntatie vermogen, al wordt het af en toe iets minder, maar met de neus in de lucht en alleen het doel voor ogen, is je goed oriënteren natuurlijk wel iets lastiger dan onder normale omstandigheden. En dit was buiten de camping, dus helemaal onbekend terrein.

Nu de vogels nog goed gaan herkennen en er een naam bij vinden. Voor de vogelquiz deelnemers weer een paar mooie, denk ik!

Het was een heerlijke dag vandaag. De zon was warm, vanmiddag 27 graden en nu nog 22, denk ik. Freddy is al weer op vogeljacht; hij heeft de smaak te pakken hier. Als hij over een uur nog niet terug is moet ik maar eens gaan bellen. Hij heeft nu de telefoon bij zich.

Een rustig dagje vandaag en weinig gedaan. Dat is ook wel eens lekker. Op de camping is het heel rustig. Veel caravans en campers vertrokken vandaag maar inmiddels zijn een aantal plekken ook al weer gevuld met Nederlanders. Het worden er steeds meer, dus tijd voor ons om weer naar huis te gaan. Grapje natuurlijk maar een praatje is prima maar hele gesprekken, dat hoeft voor ons niet. Alleen met Jan en Mien, dat was heel erg leuk. We denken dat ook de leeftijd van de Nederlanders wat verandert. Eerst was het allemaal 65 plus wat we zagen, nu ook meer van andere leeftijden en dan jonger natuurlijk. Mensen die wel buiten het seizoen op vakantie kunnen en nu drie of vier weken vakantie hebben.

Naast ons staat nu een echtpaar dat bijna met hun auto onze zijkant raakt. Er is genoeg ruimte om er zelfs een plek tussen te laten, maar nee, strak er tegen aan ; soms snap je iets totaal niet!

Ons Engelse echtpaar, ze praten keurig/mooi Engels, ik kan het niet anders omschrijven., heeft ook een Nederlandse caravan als buur. Ze waren zo gesteld op hun rustige plekje volgens mij maar nu is dat over; wel gezellige Brabanders, zo te horen.

Vanmorgen had Mrs. Bouquet, ( ik heb haar een naam gegeven)  een witte schort voor; met een strik in de nek en tot ver over de knie. Zo deed ze haar huishoudelijk werk; vegen, ontbijt maken, afwassen. Ik ben elke keer weer verbaasd hoe verschillend kampeerders zijn. Wel mooi om te zien.


Wij zijn nog wel even naar een stadje geweest, Santillana del Mar, wat al sinds 1889 op de werelderfgoedlijst staat. Wij wisten niet dat die lijst er al zo lang is. Alles is monumentaal, de winkeltjes, de restaurants, de straten, de grote gebouwen. Het ziet er zo geweldig uit ook. Sommige gebouwen dateren al uit de negende eeuw, daarna wel weer opgeknapt in de 16de en 17de eeuw. Er was ook een schoolklas, ik denk een groep 8, schoolkamp. Ze liepen met pen en papier, dus er werd ook nog aan onderwijs gedaan op deze hete dag. Het was in het stadje 27 graden. Lekker gekuierd daar en natuurlijk koffie gedronken.  


Daarna wilden we nog naar een grot met speciale tekeningen; die tekeningen zijn ontdekt in 1903  en ze zijn 13.000 jaar oud. Het zijn tekeningen van dieren. Maar de grot is open van woensdag tot zondag dus we waren een dag te vroeg. Volgende keer de hele informatie lezen en niet alleen het begin. Op maandag is wel veel gesloten maar op dinsdag verwachten wij dat niet, helaas! Wie weet of het er nog van komt deze week. Morgen gaan we naar de Picos, vroeg weg, want dan heb je de meeste kans op helder weer.

Ik ga maar eens bellen, het duurt wel erg lang, misschien is hij nu echt verdwaald!

Beste vogelvrinden, mijn ega wilde net bellen toen ik er aan kwam, dus precies op tijd terug. Vanmorgen weer een paar mooie vogels kunnen spotten, hier is de eerste, doe je best. 


De vogel van gisteren is een houtduif geraden door Beate. Stand Beate 25, Tom 8. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten