Dag 49 _ 11-6-2016 Dag camping


Na een lekkere douche, alle zonnebrandcrème er weer afgespoeld,  een glaasje rosé en een toastje met geitenkaas, even achter de laptop.

Het is een heerlijke zonnige dag vandaag. Niet heel erg warm maar lekker om in de bikini te zitten met een boek. Ik heb er nog niet zo veel gelezen deze vakantie. Overdag waren we meestal wel een poos weg en ’s avonds was het weer iets opzoeken voor de volgende dag of puzzelen en appen , als de mogelijkheid er was natuurlijk. Vandaag begonnen in het boek “Papagaai vloog over de IJssel” van Kader Abdolah. Het boek is al in 2014 uitgekomen maar is nu wel weer heel erg actueel vanwege de vele vluchtelingen die in ons land zijn. Het woord IJssel doet me toch wel meteen weer aan huis denken.

Gisteravond kreeg ik een appje van iemand die dacht dat ik wel weer thuis wilde zijn vanwege alle gemakken die een eigen huis met zich meebrengt. Daar denk ik nooit aan en ik zou  prima nog een paar maanden  in de caravan kunnen leven. Er zit alles in behalve een douche en die is er op elke camping, soms mooi, soms iets minder maar altijd is er water en de zeep hebben we bij ons.


Waarom ik weer naar huis wil op een gegeven moment , zijn de kinderen. Misschien zitten ze nog niet op ons te wachten! Ook onze tuin , het huis zelf en de omgeving wil ik graag weer zien. En  bijkletsen met de mensen die het zwaar hebben gehad en nog hebben.

Maar dat duurt nog een aantal dagen. We hebben genoten van de zon en zijn alleen vandaag even weggeweest om de koelkast aan te vullen want morgen is het zondag en dan zijn de supermarkten gesloten hier. In het dorp zijn er drie, twee kleine en één iets groter en die heeft ook meer verse spullen en een beter assortiment. Een hele grote supermarkt vind je op veertig km afstand. Wel erg ver. Maandag gaan we rijden richting Nederland. Vier dagen willen we er over doen. We kunnen het dan rustig aan doen en dat is wel prettig.

Freddy heeft vanmiddag nog een paar uur gevogeld maar ook de vogels wilden zich niet laten zien in de warmte. Voor de vogelquiz deelnemers is er niet veel meer op voorraad. Morgen wil Freddy nog graag weer het binnenland in. Hopelijk met een lekker zonnetje.


Ook het vriendelijke Engelse echtpaar is op stap geweest vandaag, op de fiets. Twee splinternieuwe fietsen; hij met een geruite broek, een witte polo , een pet, witte sokken en een soort chique gympen en zij met een witte broek, zwart shirt, witte sokken en een witte hoed en ook een soort gympen. De hoed werd vastgebonden met een langwerpige sjaal die over de hoed gedaan werd en daarna onder de kin werd gestrikt. Het zag er prachtig uit, het hoort bij deze mensen. Het is natuurlijk belachelijk dat ik het zo in de gaten hou, maar ik geniet ervan en waar moet ik het anders over hebben , toch!!! De westerlingen zijn vanmorgen vertrokken. Zij wilden iets voorstellen maar dat lukte niet echt en het Engelse echtpaar is wel echt; dat is het verschil.

Er zijn weer een aantal caravans en campers weg maar de plekken zijn al weer ingevuld door anderen. Naast ons nog niet, wel lekker, nog even een dagje geen buren aan één kant.

De voorbereidingen voor het eten zijn al in volle gang , ruik ik. Wel heerlijk, altijd een kok in de buurt. Als groente wordt het sla, dus dat is mijn afdeling vandaag. En verder, ik gok, vis!

Beste vogelvrinden, mijn ega heeft het goed gegokt het is vandaag vis Zeebaars. Maar goed daar gaat het niet over in dit stukje, hier komen de vogels aan bod. Vandaag een vogel die ik gisterenavond heb gespot, ik denk niet zo moeilijk te raden, doe je best. 


De vogel van gisteren is een Vink, geraden door Tom. Stand Beate 27, Tom 10.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten