Dag 25 _ 18-5-2016 Dag camping

Dag 25

Freddy is op vogeljacht., dus ik neem even de tijd om te typen.

Er zit hier een vogel die hij zo graag wil vastleggen maar het is nog steeds niet gelukt. Gehoord en gezien , jazeker maar vastleggen van dit soort is een ander verhaal. Zo gauw de vogel , de vogelaar spot, is hij verdwenen. Hij is best wel groot, hij valt op maar ik kan de naam niet noemen! Hij moet een keer geraden worden natuurlijk. Vanmorgen is hij al twee uur weggeweest. De vogel gezien, gehoord en vanmiddag vlogen er twee over de caravan; vandaar nu nog even op pad. Je weet maar nooit. En met een glaasje wijn op wordt het toch lastiger om de camera stil te houden!

Een rustig dagje vandaag. Er is een wasmachine hier dus ik ben toch maar even de huisvrouw gaan spelen en bed -en badgoed gewassen. Je weet maar nooit wat er op de volgende campings weer aanwezig is. Alles ruikt en straalt weer fris en fruitig. De koelkast is weer redelijk gevuld want het is ook steeds maar weer afwachten of je snel een supermarkt tegenkomt. Johan, een goede vriend van ons, vertelde ooit tijdens een wandeling dat je nooit de laatste slok uit een fles water moet drinken want je weet nooit waar je terecht komt. Dit trekken wij nu door naar onze koelkast; altijd gevuld, nooit de laatste melk opdrinken!

Ook nog even koffie gedronken bij een tentje en toen we daar naar  toe liepen zagen we een grote hagedis, Freddy schat 40 cm en hij was fel groen van kleur. Prachtig, snel fototoestel uit de hoes gehaald maar je bent al te laat natuurlijk. Het fototoestel gaat altijd mee, want stel dat we….

Ook hebben we nog lekker in de Atlantische oceaan in de golven gesprongen en gedoken; het was wel even stevig op je benen staan want de golven waren hoog vanmiddag, heerlijk!

Op de camping was het zo rustig vandaag maar in de lucht was het druk. Hier in de buurt is een militair vliegveld en daar vandaan kwamen veel vluchten. Ze komen zo laag over dat je kunt zien dat het militaire vliegtuigen zijn. Ook veel helikopters in de lucht; dat was vanmorgen vroeg ook al zo en er was ook politiecontrole op een paar plekken en er werd gesurveilleerd. Dat zagen we allemaal toen we onze koelkast gingen aanvullen. Hier in de buurt is een enorme grote penitentiaire inrichting. Misschien een ontsnapte crimineel!!

Veel Duitsers op de camping op dit moment. Zelfs een mevrouw, ik schat haar midden zeventig, die vanmiddag de bierfles aan haar mond zette en een flinke teug nam. Zo begint de vakantie toch wel heel gestrest! Iedereen z’n ding, zullen we maar zeggen.

Morgen vroeg dus verder, 300 km ongeveer; we hebben een kleine camping gevonden dichtbij Faro.

Afwachten hoe het daar is. Het blijft steeds weer een verrassing waar we terecht komen. De zee hier was super met zo’n groot strand en zo rustig. En dat op 50 meter afstand van de caravan.

Ik begin met koken, de kok is gevlogen en hoe lang nog, dat weet ik niet!

Beste vogelvrinden, mijn ega heeft het al verteld vandaag weer vaak op pad geweest om die ene vogel op de plaat vast te leggen. Helaas niet gelukt. Wel een ander mooi vogeltje kunnen strikken, dus inzenden maar. De vogel van gisteren is een huismus, geraden door Tom. De stand is Beate 10, Tom 3